18/04/2018 - UES

L'excursió dels dimecres: La Serra de Queralt (Berguedà)

LA SERRA DE QUERALT (BERGA)

Distància: 9,5 km
Desnivell positiu: 520 m
Desnivell negatiu: 520 m

El Santuari de Queralt, situat a 1.200 metres sobre el nivell del mar, s’ha guanyat el nom del “balcó de Catalunya” per les seves impressionants vis-tes. Esmorzarem al mateix bar del santuari, punt d’inici i final de l’excursió. Començarem a caminar en direcció a la Cova de la Troballa on, segons la llegenda, s’hi va trobar la imatge de la mare de Déu que es venerar al san-tuari. Seguirem pel vessant sud de la Serra de Queralt, gaudint de les magnífiques cap al sud, fins arribar al Coll de la Mel. Aquí emprendrem la baixada cap a la Font Freda passant pel Coll Gran.

Un cop arribats al fons de la vall enfilarem la pujada cap a Espinalbet i la seva església que ocupa els terrenys d’un antic castell. Tornarem a baixar seguint en alguns trams el GR 107, el Camí dels Bons Homes, per anar a creuar la riera de Metge i fer l’últim ascens de la jornada per la cara nord de la serra. És un camí obac que ens portarà, passant per la font del Bou, fins al santuari altre cop, on ens esperarà el dinar.