• Inscripcions activitats

Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg

Loading Activitats

« Totes les Activitats

• Aquesta activitat ja ha passat

Esquí de muntanya.- Tuc de Moró (Taüll)

27/01/2019 --08:00 - 17:00

Descripció: Sortida d’esquí de muntanya d’una jornada.

Itinerari cotxe: link al google

Mapa: Mapa Alpina “Vall Fosca i Montsent de Pallars” número 8.

Opentopomap: https://opentopomap.org/#map=13/42.48193/0.90525

Programa:
Diumenge 27 de gener: 13 km, ascensió 985m. Cota màxima: 2.734m. BE S3. Orientació N.
Trobada a l’aparcament de la corba de la Vall de Sant Martí (1.700m) a la carretera (L-501) que puja des de Boí a les pistes d’esquí de Boí-Taüll.
Coordenades: UTM 31T x=325526 y=4708460, N 2.508879 E 0.876273.

Segons les condicions de neu podrem fer alguna de les següents opcions:
1. Pujada pel barranc del Port i baixada pel barranc de Moró: seguim la pista del marge esquerre de la Vall de Sant Martí fins al final, on creuem a l’esquerra el torrent que baixa del barranc de Moró. Seguim en ascenció i direcció sudest travessant una zona de bosc espès fins a una zona més plana i neta de vegetació. Just abans de deixar enrera el Barranc del Pessó (a l’esquerra) descendim uns metres per travessar el riu i a partir d’aquí ja pel marge dret de la vall ascendim per suaus pendents fins al pont de Sant Martí, on girem a la dreta per enfilar-nos progressivament fins el tuc de Moró.
Per baixar podem desfer el recorregut de pujada, o des del cim podem dirigir-nos cap a l’oest al Coll o Passada de Moró per baixar per la pala (atenció als allaus) que ens porta al barranc de Moró. Seguint pel marge esquerre del barranc i per bosc a la part final, acabem arribant a la pista de la Vall de Sant Martí.

2. Pujada pel barranc del Port, travessa al Puig Falcó i baixada per les pistes de Boí-Taüll. En aquest cas caldria haver deixat un cotxe a dalt a l’aparcament de les pistes. El recorregut de pujada és el de l’opció anterior, però un cop al cim ens dirigim per la carena fins al cim del Puig Falcó o Cap de Raspes Roies (2.783) ja dins del domini esquiable de Boí-Taüll, per baixar per les pistes de l’estació fins a l’aparcament.

3. Sortida alternativa al Puig Falcó des de les pistes de Boí-Taúll: en cas que les condicions de neu no permetin alguna de les alternatives anteriors, es podria fer aquesta tercera opció que puja per una pista normalment tancada fins al cim del Puig Falcó o Pic de Raspes Roies i baixar també per pistes.

Tipus de transport: Cotxes particulars

Aspectes tècnics:  altitud 2.739,1  Itinerari de dificultat mitjana-baixa, que no presenta dificultats tècniques, més enllà de la longitud i desnivell del recorregut i les condicions que trobem de la neu. Cal tenir en compte que pot ser necessari carregar els esquís a l’esquena a l’inici de la sortida fins que trobem prou neu per començar a foquejar.

Material necessari indispensable : Arva, pala, sonda, frontal, grampons, piolet, ganivetes, esquis, pells, bastons.

Material aconsellable: roba d’abric (jaqueta paravent, gorro, guants), farmaciola, manta tèrmica, menjar, beguda.

Públic al què va dirigida: esquiadors amb resistència (jornada llarga) i domini de tot tipus de neus. Els pendents en general són amples i sense complicacions (S3). La dificultat està en la llargada i desnivell del recorregut i les condicions de neu que poguem trobar.

Riscos generals a muntanya: Tingueu en compte la meteo i el BPA (zona Ribagorçana-Vall Fosca). Feu seguiment durant la setmana de l’evolució del temps i de les nevades.

Riscos particulars de la sortida: sortida amb alguns punts exposats a allaus, a tenir en compte les pales finals del cim, tant de pujada com de baixada. Extremeu precaucions al punt de recepció de canals i a colls i carenes si hi ha cornises i plaques de vent.