• WIKILOC UES





  • Inscripcions activitats


  • « 12/2024 » loading...
    Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    1
    2
    3
    4
    5
Home / Notícies / RESUM XERRADA GRAE

RESUM XERRADA GRAE

El passat dimarts, 13 d’abril, vam iniciar el cicle de Xerrades obertes sobre Apps de meteorologia, orientació, muntanya i altres temes informàtics, corresponents al segon trimestre de l’any 2021, amb la xerrada Rescats a muntanya i la seva connexió amb els gps i els telèfons mòbils a càrrec d’Alfons Esterlich, sergent de la Unitat Tècnica del GRAE, grup de rescats a muntanya dels Bombers de la Generalitat.

54 participants han seguit les explicacions de l’Alfons Esterlich sobre l’organització del GRAE, les competències i exemples de diferents rescats realitzats pel grup. Tot seguit farem un petit resum de la xerrada:

  1. El Grup Actuacions Especials (GRAE) és un grup del cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya, especialitzat en salvaments i rescats en el medi natural i en llocs de difícil accés.
  2. Després de la presentació, va començar explicant l’organigrama funcional dels GRAE, la distribució dels grups pel territori, els recursos humans que disposa i l’àmbit competencial d’actuació i resposta:
  3. Les actuacions dels GRAE consten de dos equips, el terrestre i l’helitransportat. Va mostrar diversos exemples de rescats de l’equip terrestre com rescats d’allaus, rescats en muntanya, rescats en vies ferrades, rescats en accidents,…
  4. Especial dedicació va dedicar als rescats amb helicòpter que són d’especial dificultat i cal una gran coordinació entre l’equip de l’helicòpter i l’equip de terra:
  5. També va mostrar altres tipus de rescats som són els avencs i els rescats que anomenen “Dona’m la mà”:
  6. En el torn de preguntes, i a arrel d’una pregunta sobre la localització dels rescatats, va explicar quin era el millor mètode per posar-se en contacte amb els grups de rescat i que es pot resumir en els passos següents:
    1. Si hi ha cobertura de mòbil, el millor és posar-se en contacte amb el 112 que traslladarà la petició de rescat directament als bombers que es posaran en contacte amb la persona que cal rescatar.
    2. A través del l’app Whats App es pot enviar l’ubicació d’on es troba la persona que cal rescatar i l’equip de rescat comença tot el procés per arribar a la posició comunicada.
    3. Si la persona s’ha extraviat aleshores poden utilitzar l’opció del Whats App de “Compartir l’ubicació en directe” per tal de guiar a les persones extraviades a un lloc segur.
    4. L’app My112 pot ser una bona alternativa per comunicar la necessitat de rescat ja que, a més de trucar, s’envia automàticament la posició des d’on s’ha fet la trucada.
    5. Si no hi ha cobertura, s’aconsella que algú que acompanya a la persona o persones que necessiten el rescat es moguin fins un punt on es pugui comunicar amb els bombers. En aquest cas situar correctament el punt de rescat es pot fer amb alguna de les app de navegació del mòbil que permet conéixer les coordenades exactes d’una posició i enviar-les als bombers.
  7. En una pregunta sobre el pilots dels helicòpters, va explicar que no formaven part de la plantilla de bombers ja que tant els pilots com els helicòpters i el seu manteniment s’encarregava a una empresa privada en règim de concessió administrativa.
  8. Finalment, i en una pregunta sobre els costos dels rescats, va aclarir que mai es cobrava el cost del rescat excepte en el cas de negligència greu.