• Inscripcions activitats

Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
Home / Muntanya / 15/10 PIC DE COSTA CABIROLERA

15/10 PIC DE COSTA CABIROLERA

El Pic de Costa Cabirolera és un cim de la Serra del Cadí, al Prepirineu català. És el més alt del Berguedà i de la província de Barcelona amb 2.604 metres d’altitud. Al cim hi ha un vèrtex geodèsic (referència 277083001). Aquest cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC. El Pic de Costa Cabirolera fa de límit administratiu entre els municipis de Josa i Tuixén (Alt Urgell); Bagà (el Berguedà) i Montellà i Martinet (Baixa Cerdanya). També és el límit comarcal entre l’Alt Urgell, el Berguedà i la Cerdanya, el provincial entre Barcelona i Lleida i el regional entre la Catalunya Central i l’Alt Pirineu i Aran, (Pic de Costa Cabirolera a la Viquipèdia).

A continuació teniu l’anunci de la sortida:

DESCRIPCIÓ DE L’ITINERARI

L’ascens tradicional es realitza des del vessant del berguedà. L’inici se situa al Coll de les Bassotes, al municipi de Saldes. Un cop allà, l’ascens comença seguint el GR-150, de traça fàcil, ja que antigament en aquest tram era una pista forestal. Amb un pendent moderat arribarem vora els 2000 m del Prat Llong. Allà, el camí es desvia per un petit pas que creua el punt més Occidental de la Serra Pedragosa i baixa fins al Torrent dels Cortils. Arribats a la Font dels Cortils, el corriol ascendeix fins a la paret Est del Pic de Costa Cabirolera, de pendent pronunciat, presidida per una àmplia tartera en forma de con. El corriol enfila direcció Oest, zigzaguejant per la tartera que permet arribar al Pas del Cabirol, punt que ens permetrà creuar, amb una petita grimpada, al vessant Sud altra vegada. Allà només cal carenejar tot seguint les fites que ens porten fins al cim, on es troba un vèrtex geodèsic i una creu que ens acompanyaran a la foto de rigor, aprofitant el moment per gaudir de les seves vistes als seus 360º (si el dia acompanya) i fer un petit kit-kat.

El descens s’inicia desfent els passos fins al Pas del Cabirol, on nosaltres continuarem seguint pràcticament la carena per terreny de roca pedra descomposta i de vegades amb traçades de senda fins a un petit coll on girarem a l’esquerra (wpt 08) i baixarem per un corriol ben definit fins al wpt 09. A partir d’aquí el descens és fa més o menys per lliure fins la llera del Torrent dels Cortils que veiem al fons dels prats. Seguim el torrent fins al wpt 11 on deixem el torrent i girem a l’esquerra per un mini sender que s’aprecia a l’inici. Comença per un tram on és indispensable el GPS. L’ascens és una mica abrupte per moments (no difícil), intentant sortejar cap al sud i buscant els millors passos, que trobarem en les proximitats del wpt 12 on les vistes cap a Josa del Cadí i el Cadinell ens sorprendran. Mica a mica en apropem a la pista que baixa del Prat Llong, ja més còmodes, i observant, poc després, la pista forestal on hem aparcat el vehicle i cercant el camí de baixada per on és més fàcil l’accés.

ACCÉS AL COLL DE LES BASSOTES

Procedents de Barcelona, per la carretera C16/km 112,9, ​​a la sortida del túnel previ a Guardiola de Berguedà, prendrem la B400 en direcció Saldes/Gosol. Un cop passat el poble de Saldes, sobre el km.17,2, ens sortirà a la dreta la pista cap al Mirador del Gresolet-Refugi Lluís Estasen, asfaltat durant 4,5 km. Continuarem fins al Coll de les Bassotes (5 kms. més) per una pista de terra, adequada en teoria per a tot tipus de vehicle, però segons la temporada algun punt requereix cura del pas de turisme una mica baix. S´estaciona en un espai a peu d’un pal vertical indicador.