Sortida per la comarca del Maresme per assolir el Turó de Burriac, una talaia privilegiada de la costa central catalana. Aquest cim està inclòs a la llista de 100 cims de la FEEC.
A continuació teniu l’anunci de la sortida:

BURRIAC
El Burriac és un turó que s’alça entre les poblacions de Mataró, Argentona i Cabrera de Mar, d’uns 392 metres d’altitud. El cim del turó és un bon mirador de la costa central catalana, s’observa la costa fins a Montjuïc a llevant i el Montnegre a ponent. Al nord s’observa la depressió del Vallès i el Montseny. Les principals vies d’ascenció són des d’Argentona pel sender local SL-C 144 o des de Cabrera de Mar pel sender local SL-C 115. (Viquipèdia)
EL PARC DE LA SERRALADA LITORAL
Constituït principalment pels turons de Galzeran, del castell de Sant Miquel, d’en Baldiri, de Sant Mateu, de Céllecs i del castell de Burriac, el Parc té un paper ecològic fonamental perquè uneix el litoral amb les valls interiors. El clima mediterrani i la seva situació geogràfica estratègica han fet que l’home s’hi hagi establert des de ben antic. Ho demostra la presència de dòlmens, de restes arqueològiques d’època ibèrica, d’ermites i castells medievals que avui dia conviuen amb masies envoltades de conreus. (El Parc de la Serralada Litoral)
ÒRRIUS
Amb el privilegi de ser la població més petita del Maresme, la vila d’Òrrius viu a cavall entre aquesta comarca i el Vallès, envoltada de boscos de pi i alzina i bressol de la riera de Riudemeya. Les múltiples rutes a peu o en bicicleta que surten del poble ens obren les portes al bosc i el turó de Séllecs, habitat per fades segons la llegenda. Les masies històriques, algunes de les quals encara es conserven com a Can Cunill (s. XVII), estan disseminades per tot el terme i constitueixen, juntament amb l’església d’estil gòtic tardà, el seu patrimoni arquitectònic. (Turisme de Catalunya)
ITINERARI
Des d’Òrrius baixarem cap a la riera de Riudemeia i travessarem la carretera d’Argentona per endinsar-nos per un bosc de pins i alzines, característic de la Serralada Litoral. Passarem per la masia de Ca n’Altafulla i seguirem per la obaga cap al Mirador de Matacabres. Voregem el turó del mateix nom i sortim al camí del Mal Pas que travessem per seguir vorejant el Turó de Cirers i el de la Feu. Sortirem a la pista de Burriac, que puja de Cabrils. Per la pista accedirem al cap de munt del turó dominat pel Castell de Burriac.
Per a la tornada, baixarem fins a la pista de Burriac per la grimpada d’en Marc. Seguirem baixant fins a prop de l’àrea de lleure de la Font Picant on seguirem el SL-C 115 cap a ponent. Al coll de la Creu de l’Avella seguirem la pista cap a ponent per agafar un corriol a la dreta fins al Roc de l’Àngel, mirador sobre la part nord del Maresme. Desfem el camí uns metres i seguim un corriol a la dreta que ens mena al Turó de Cirers i al seu mirador. Sortim a la pista del Mal Pas que deixarem uns metres més endavant per visitar el Laberint del Bosc de Cabrils. Per un corriol fresat baixarem fins al camí de Can Blanc que seguirem a la dreta fins a les primeres cases d’Òrrius.
Prement sobre la imatge podreu accedir al track de la ruta:
A continuació teniu algunes fotos dels paratges que trobareu a l’itinerari:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |




