Sortida de cap de setmana per descobrir uns espais i unes muntanyes molt especials, sempre tornar al Pirineu i concretament al Massís del Parque Nacional del Monte de Ordesa es un motiu molt increïble.
Un grup de 12 muntanyencs hem gaudit de una experiència inoblidable, hem començat la ruta a Bujaruelo pel Pont de San Nicolás ascendint amb una forta i continuada pujada pel la vall que ens portarà al Port de Bujaruelo, a partir d’aquí anirem trepitjant, primer petites congestes de neu que aniran en amplada i augment de gruix fins arribar al refugi de Serradets, això ens fa aconsellable l’ús dels grampons per progressar amb seguretat, la muntanya està molt carregada de neu (20 de Juny). Pernoctem al refugi de Serradets, on per cert ens cau una forta pluja per la nit, però afortunadament pel matí tenim un dia assolellat, sortim del refugi ja amb grampons posats que el portarem fins la Bretxa de Roland, la neu és humida, però si continua el temps tan calorós aviat desapareixerà. Nosaltres pugem gaudint de la neu fins a la Bretxa, a partir de aquest lloc fora grampons i només resta recórrer la paret i arribar al dit a la falsa bretxa, a partir d’aquest punt toca calma i ritme per pujar les últimes pendents per arribar al cim, contents i feliços del panorama que tenim a 360 graus, abraçades i fotos de rigor i una part del grup decideix tornar pel mateix camí i l’altre grup decideix tornar per una variant una mica més llarga i amb la possibilitat de fer un segon 3000, el Pico Royo, quedem al lloc de trobada, les taules del Mesón de Bujaruelo per celebrar una sortida increïble.

El Taillón o Punta Negra és una muntanya de 3.147 m d’altitud, amb una prominència de 340 m, que es troba al massís del Mont Perdut, entre la província d’Osca (Aragó) i el departament dels Alts Pirineus (França). Els seus contraforts estan formats de pedra calcària i dolomies. La primera ascensió la va realitzar Vicente de Heredia l’any 1792, quan estava treballant per determinar la frontera francoespanyola. És considerat un dels cims de 3.000 m més fàcils del massís de Mont Perdut, i l’accés habitual es fa des de la Bretxa de Rotllan a la Falsa Bretxa i al Dit i, des d’aquí, per la relativament fàcil cresta fins al cim. La ruta més assequible és des de Gavarnia; es pot fer nit al refugi de Sarradets o des de Torla i fer nit al refugi de Góriz, amb la qual cosa el desnivell a superar serà de menys de mil metres. A la seva cara superior es troba el circ de Gavarnia.
Podeu clicar sobre la imatge per veure un resum de fotos de la sortida.
