• Inscripcions activitats

Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
Home / Muntanya / 03/06 FERRADA ROC D’ESQUERS, ANDORRA

03/06 FERRADA ROC D’ESQUERS, ANDORRA

Proposem una sortida de via ferrada a Andorra. Es tracta d’una ferrada de catalogació K3; és una ferrada de nivell mitjà i és del tot necessari portar la equipació pròpia de les vies ferrades. Per a més informació, consulteu el cartell i per a qualsevol dubte, us podeu posar en contacte amb nosaltres o bé assistir a la reunió prèvia que tindrà lloc a la UES el dijous 1 de Juny a les 19 hores.

ANUNCI DE LA SORTIDA

DESCRIPCIÓ DE LA VIA FERRADA
(Ressenya de la ferrada del grup Engarrista)

La ferrada Roc d’Esquers està situada a les Escaldes, Andorra. Molt a prop del soroll i el moviment comercial, trobem aquesta instal·lació molt ben equipada. És una via llarga i força atlètica, molt vertical, però sense cap dificultat remarcable. Destaca un petit pont tibetà, fàcil, però un bon lloc per tenir una fotografia espectacular.

A Andorra s’està potenciant les vies ferrades com una forma de portar turisme d’esbarjo, natura i aventura, i hi ha una gran densitat d’aquestes instal·lacions. Moltes d’aquestes vies es troben ben a prop de nuclis poblats, com és el cas de la que fem avui, el Roc d’Esquers. Està situada a pocs quilòmetres del centre de les Escaldes, la zona més comercial i concorreguda del Principat d’Andorra. Cal seguir la carretera CG-2 en direcció nord, fins a trobar el trencant d’Engolasters cap a la dreta, en una rotonda. Després d’aproximadament un quilòmetre i de fer unes poques corbes i zig-zags en pujada trobem el riu Madriu, i un pont a la dreta. Cal deixar el cotxe en aquest punt i seguir a peu. Cal anar amb compte i no confondre’s com vam fer nosaltres. No s’ha de seguir el GR-11 que passa per aquest punt, sinó que cal tornar a la carretera que puja, i després de la corba en què creuen em riu Madriu, seguir uns metres fins a trobar un caminet que marxa a la dreta enimg d’un mur de pedra. Hi ha un cartell indicador. Caminem uns 10 minuts en pujada i ens trobem al peu dels primers esglaons de la ferrada.

Comença amb un tram ben vertical, i un petit extraplomat al cap de pocs metres. Suposo que és només per espantar, perquè la via no té cap complicació més enllà de la seva magnitud. És una via llarga, i té trams també força llargs i atlètics. És força vertical, ja que gairebé sempre s’està pujant. En tot moment veiem les Escaldes als nostres peus, i més amunt també tindrem vistes d’algunes de les muntanyes de l’entorn.

La via transcorre principalment entre blocs granítics, que ofereixen molta seguretat. A més, la via està molt equipada, i en tot moment hi ha punts per agafar-se. Hi ha una zona de descans a tres quartes parts de la ruta. Es troben força trams verticals, amb algun petit extraplomat, també algun divertit flanqueig horitzontal, i la guinda en forma de pont tibetà, curt, però amb unes bones vistes.

Després d’un últim tram vertical la ferrada s’acaba, però cal continuar caminant per un camí en forta pujada fins un collet, en què hi ha unes vistes impressionants de la Vall de Madriu, declarada Patrimoni de la Humanitat. Després el camí baixa fins a trobar el peu del riu Madriu, i després per la vora d’aquest fins al punt de sortida. El retorn és força llarg, però val la pena gaudir d’aquest paisatge. Fins i tot recomanaria reservar-se tot un dia, i després de fer la via endinsar-se per la Vall de Madriu, ja que el camí és planer però preciós.

Hem estat 10 minuts fent l’aproximació, 1 hora i 50 minuts a fer la via, sense presses. El desnivell és d’uns 300 metres. El retorn directe ens ocupa 1 hora més.

És una via molt recomanable. És divertida, atlètica, però no complicada. Està força ben integrada amb l’entorn. Està ben equipada i és fàcil aproximar-s’hi. A més, tenim el regal de tornar per la Vall del riu Madriu, una de les zones més salvatges i ben conservades d’Andorra.