• Inscripcions activitats

Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
Home / Muntanya / 03/09 PIC CARLIT DES DE PORTÉ-PUYMORENS

03/09 PIC CARLIT DES DE PORTÉ-PUYMORENS

Sortida d’alta muntanya per ascendir al cim del Carlit per la seva cara oest, menys freqüentada que l’ascensió des del llac de les Bulloses.

Vegeu l’anunci de la sortida:

EL PIC CARLIT, 2921 m

El pic més alt dels Pirineus Orientals, el Carlit, ofereix un panorama excepcional. La seva ascensió pels llacs de Lanoux és menys freqüentada i reconeguda que pels llacs de les Bouillouses. Tot i això, la ruta no és menys magnífica. De fet, podeu admirar els estanys de Font-Vive, dels Forats i especialment l’immens Lanoux, el llac més gran dels Pirineus.

No hi ha cap dificultat particular per remarcar, a part, per descomptat, de la diferència d’alçada i la considerable longitud d’aquesta caminada. No obstant, aneu amb compte amb l’última part de l’ascensió que és molt costeruda a la zona del pedregar. Les persones propenses al vertigen poden quedar impressionades. És una ruta d’alta muntanya que s’adreça a persones amb un mínim d’experiència a muntanya. Per tant, els materials i els equips apropiats són essencials. Informeu-vos sobre el clima abans de partir per a aquesta excursió i cal saber quan abandonar en cas de mal temps i/o dificultat física. La ruta està senyalitzada fins a Lanoux. Més enllà d’això, la senda està ben marcada i fitada, però no marcada. Per tant, cal una bona orientació, especialment en cas de mal temps.

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA

Des de l’aparcament de Passet, seguirem la ruta 30 que condueix a l’estany de Font-Vive que neix al costat de la riera del mateix nom. Podreu admirar les diverses petites cascades formades pel rierol. A la sortida del bosc, arribarem a un prat on seguirem pujant de dret. A la intersecció amb un camí, girarem a la dreta i continuarem durant uns 100 m. Després prendrem un camí a l’esquerra que puja, primer suaument, i després prou costerut per arribar al GR 7 i al 107. Aquí girarem a la dreta.

Seguirem el GR fins a Lanoux. A la primera part, el GR segueix pujant per sobre de l’estany de Font-Vive i després camina per un balcó fins a l’embassament de Lanoux, cosa que permet admirar el paisatge amb tranquil·litat.

A Lanoux, voltarem la presa per la dreta i seguirem pel GR. Passats uns 500 m, a l’alçada de l’embassament, abandonarem el GR i prendrem el camí de la dreta que puja seguint un rierol. Aquest camí, que voreja el riu, ens portarà fins a l’estany dels Forats.

A l’estany, el camí cap el pedregar és visible i obvi. Caldrà anar amb compte en aquesta part de la pujada, el pendent és molt pronunciat i pot ser relliscós. Al coll entre els dos pics, girem a la dreta i arribem al cim del Carlit en uns dos minuts.

CIMERA DEL CARLIT

El panorama és impressionant. Podrem admirar una àmplia gamma de pics que s’estenen fins on arriba a la vista. A l’est, de lluny, el Canigou, punt de partida d’una llarga cadena fronterera amb Espanya, formada, entre d’altres, pels Pic du Géant, el Pic de l’Enfer, la Cambra d’Aze i el Puigmal que sobrepassa els 2900 m d’altitud. A l’oest, els cims Andorran i Haute Ariège, inclosos el Montcalm i la Pique d’Estats, de més de 3000 m. De lluny també s’albira el massís de la Maladeta. Més a prop teu i que domina la gran extensió blava de Lanoux, el bec de Coma d’Or. Al sud, l’altiplà de la Cerdanya dominat per la Tosa d’Alp, la Serra del Cadí i els Campcardós. Al nord, el Pic de la Greva i els Pèrics. Reconèixer i posar nom a tot aquest bosc de pics pot ocupar-te força temps!

LA TORNADA

Desferem la mateixa ruta fins a la presa de Lanoux. Sota la presa, deixarem el GR per seguir el PR 1 (marques grogues) cap a l’aparcament de l’antic telefèric de Lanoux. Després de 4 km, a la cruïlla de dos PR, deixarem el PR 1 per seguir el PR 30 (marques grogues) cap a l’estany de Font-Vive. Creuerem el Rec du Lanoux per un pont de vianants, després evitarem l’estany de Font-Vive a la dreta. Als 300 m es pren el camí de l’esquerra que baixa, senyalitzat en groc. Tot seguit, arribarem al punt de partida en uns 20 minuts.

FOTOS DE LA SORTIDA DE PREPARACIO

Prement sobre la imatge podreu accedir al track de la ruta: