• WIKILOC UES





  • Inscripcions activitats


  • Calendari de Activitats

    Dilluns
    Dimarts
    Dimecres
    Dijous
    Divendres
    Dissabte
    Diumenge
    0 activitats,
    0 activitats,
    1 activitat,
    Senders km 0.- Font de la Budellera i els vivers de Can Borni (anul·lada)
    1 activitat,
    Presentació del llibre ‘Sant Llorenç del Munt [Una biografia], de Vicenç Villatoro
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    1 activitat,
    2 activitats,
    Vídeo.- UNICA 2025 – Internacional
    0 activitats,
    1 activitat,
    3 activitats,
    Muntanya.- Portada del Pessebre
    Natura.- La Serra de l’Ataix
    Escola de Muntanya.- Curs d’alpinisme N1
    5 activitats,
    Senders.- de mar i muntanya: del Puig de les Cadiretes a Tossa de Mar
    0 activitats,
    1 activitat,
    Xerrades obertes sobre temes de muntanya.- 12 Itineraris geològics pel Parc de Sant Llorenç del Munt i l’Obac
    2 activitats,
    Les excursions del dimecres.- Aiguafreda i la muralla de Montgròs
    2 activitats,
    Presentació del llibre “Encontres amb l’escurçó” d’Albert Masó Garcia
    Trekkings 2026, reunió informativa Caminant per Sierra de Guara i Caminant per Luchon (Occitània)
    0 activitats,
    2 activitats,
    Escola de muntanya.- Curs d’alpinisme N1+N2
    2 activitats,
    Marxa Nòrdica.- Matinal de Nadal
    1 activitat,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    1 activitat,
    Marxa Nòrdica.- Matinal de cap d’any
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
Home / Muntanya / 11/7 RESUM DELS PERICS

11/7 RESUM DELS PERICS

Els Perics:

El Puig Peric és una muntanya de 2.810 m d’altitud situada al massís del Carlit, concretament al límit entre l’Alta Cerdanya i el Capcir, i a prop del límit amb el Donasà (País de Foix, Occitània) al nord.

Està situat a l’extrem nord-oest del terme comunal dels Angles, a prop del límit nord-est d’Angostrina i Vilanova de les Escaldes, i a la zona nord-oest del terme de Formiguera. Sobremira el llac de la Bollosa i la vall de Lladura, i queda a tocar del límit dels Països Catalans. Pertany als termes d’Angostrina i Vilanova de les Escaldes a l’oest i als dels Angles i Formiguera a l’est. El Peric Gran és entre els dos primers d’aquests termes comunals, i el Peric Petit, situat més a llevant, entre el segon i el tercer (Viquipèdia).

Aquest cim esta inclòs en el llistat dels 100 cims de la FEEC.

Ascensió al Petit Peric i al Puig Peric des de Les Angles (Alta Cerdanya-Catalunya Nord)

Sortida des de l’aparcament de la Font Grossa, al final de la pista que surt al nord de l’estació de Les Angles. Un parell de kilòmetres de pista, apta per a tots els vehicles, ens deixa en aquest aparcament prou ample.

Comencem la caminada en lleuger ascens fins arribar a l’estany de La Balmeta i, poc després, al refugi lliure de La Balmeta. Primera aturada llarga per observar els Perics i, tot seguit, pujar en direcció al Petit Peric (2.690 m.), primer objectiu de la jornada. Primer de forma suau i passant per diversos estanys fins arribar al peu del Petit Peric. Ascens intens i molt recte fins el cim. Una vista magnífica de 360 graus i, principalment, a l’atractiva cresta del Puig Peric, per on baixarem després.

Baixem del Petit Peric fins el coll de la Llosa i, tot seguit, iniciem una forta pujada, amb alguna grimpadeta suau, fins el Puig Peric (2.810 m.). Vistes encara més espectaculars (Carlit, Portella Gran, Roc Blanc, Puig de la Cometa…) i, per sobre de tot, ens crida l’atenció un gran llac situat al peu del Puig de la Cometa i que sembla tenir un pont terrestre que el divideix en dues parts.

Després d’una passejada pel cim, moltes fotos de tot arreu i un bon entrepà, iniciem el llarg descens per la cresta. Molt divertida, a estones prou aèria i on sempre has de vigilar. Arribem al final de la cresta i anem a buscar el costat esquerre de l’estany de la Llosa per retrobar, novament, el refugi de la Balmeta. A partir d’aquí el camí és el mateix de la pujada i ens deixa, unes deu hores després, al punt de partida, a la Font Grossa.

Podeu clikar sobre les imatge per veure les fotos de l’excursió:

ELS PERICS

Podeu clikar sobre l’imatge per veure la ruta a Wikiloc: