• WIKILOC UES





  • Inscripcions activitats


  • Calendari de Activitats

    Dilluns
    Dimarts
    Dimecres
    Dijous
    Divendres
    Dissabte
    Diumenge

    1 activitat,

    2 activitats,

    Xerrades obertes sobre temes de muntanya.- Elements d’interès fora dels camins montserratins habituals

    2 activitats,

    Vídeo.- Cicle força Itàlia. 2a sessió

    2 activitats,

    ANUL·LAT. Taller.- Climateri. Cuidar-me avui per envellir millor.
    Caminades Slow
    Caminades Slow

    1 activitat,

    2 activitats,

    Muntanya.- Llacs Bulloses

    3 activitats,

    0 activitats,

    1 activitat,

    2 activitats,

    1 activitat,

    Caminades Slow
    Caminades Slow
    0 activitats,

    4 activitats,

    Esquí de muntanya.- Nocturna a sopar al Niu de l’Àliga, Masella
    Natura.- El secret de les fonts perpètues

    2 activitats,

    Les dones fem camí, caminada 8M
    0 activitats,

    3 activitats,

    Caminades saludables +60 matinal.- Vall del Llobregat: del Burés a Monistrol de Montserrat

    2 activitats,

    Natura.- Natura entre setmana

    2 activitats,

    Caminades Slow
    Caminades Slow

    1 activitat,

    Divendres culturals.- Les llengües de Miquel Martí i Pol (recital)

    2 activitats,

    2 activitats,

    Esquí de muntanya.- Puig de Nou Creus i Vall de Carança

    1 activitat,

    2 activitats,

    Cafès Científics.- L’organització del sistema sanitari públic i privat

    1 activitat,

    Les excursions del dimecres.- La fageda d’en Jordà, el castell de Colltort i Santa Pau

    2 activitats,

    Natura.- La Matagalls – Montserrat poc a poc, xerrada introducció
    Caminades Slow
    Caminades Slow
    0 activitats,

    4 activitats,

    4 activitats,

    0 activitats,

    4 activitats,

    Xerrades obertes sobre temes de muntanya.- Meteopirineus
    Natura.- Xerrada informativa sobre la comunitat energètica de Sabadell

    2 activitats,

    Natura.- El Regadiu del Poal
    Mou-te, fes salut.- Xerrada: El Cos en moviment: esport conscient i energia vital.

    2 activitats,

    Presentació del llibre ‘Curses i marxa. Els inicis de la competició de muntanya a Catalunya’
    Caminades Slow
    Caminades Slow
    0 activitats,

    2 activitats,

    BTT.- Volta pel Cadinell i Els Cloterons
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
Home / Muntanya / 12/04 MASSÍS DEL MONTGRÍ. BAIX EMPORDÀ

12/04 MASSÍS DEL MONTGRÍ. BAIX EMPORDÀ

Sortida pel massís del Montgrí, una muntanya calcària, molt a prop del mar i coronada pel castell de Montgrí.

A continuació teniu l’anunci de la sortida:

EL MASSÍS DEL MONTGRÍ

El massís del Montgrí és un massís muntanyós calcari a la vora del mar Mediterrani al nord-est de la comarca del Baix Empordà i que, de fet, constitueix la separació natural entre aquesta i la de l’Alt Empordà. Està distribuït entre els municipis de Bellcaire d’Empordà, l’Escala, Ullà i Torroella de Montgrí. Les característiques geològiques i climàtiques del massís, per la proximitat amb el tram baix del riu Ter, la desembocadura d’aquest riu i els aiguamolls de l’Empordà, la presència de les dunes, els penya-segats i les coves abundants, fa que presenti una gran diversitat d’hàbitats que el fan atractiu per a un gran nombre d’espècies animals i vegetals. També s’hi troben algunes poblacions que constitueixen un bon indicador de la salut d’aquest ecosistema, com ara diverses espècies d’orquídies, algunes espècies de caragols endèmics i el duc (espècie de gran rapinyaire). També hi havia una de les poblacions de margalló més septentrional de Catalunya al Puig de la Palma, tot i que destinada a l’extinció donada la mancança de peus femenins. La imaginació local diu que el Montgrí sembla un bisbe dormint i que el castell és l’anell a la mà del bisbe (Viquipèdia).

DESCRIPCIÓ DE L’ITINERARI

Sortida a prop de la pedrera d’Ullà, a 150 m de la carretera vella l’Ullà a Bellcaire d’Empordà. Seguim el camí en direcció nord pujant per la cara sud de la muntanya. Arribats a una canal, girem al nord i, per un corriol poc fresant, arribem a la carena. Tombem a llevant i arribarem al cim del Puig Rodó. Baixem del cim fins al coll de Santa Caterina on enllacem amb el camí que puja de Torroella de Montgrí fins al Castell de Montgrí, d’obligada visita.

La baixada del Castell és costeruda, fins al coll de Garrigàs i d’aquí cap a l’ermita de Santa Caterina. Passem per la urbanització Torre Vella, i anem cap la Torre Morratxa, amb bones vistes cap al sud de l’Estartit i la Gola del Ter. Roca Maura i el mirador sobre la cinglera. Baixem per la cara nord, i agafem un camí cap a llevant que per la carena ens durà fins al mirador del Cap de la Barra on podem admirar el mar i les properes illes Medes. Finalment només resta baixar, pel carrer del Cap de la Barra, fins al Passeig Marítim de l’Estartit.

L’itinerari no té cap dificultat tècnica, ni un desnivell considerable. Així hi tot, és un terreny força pedregós que necessitarà atenció.

Algunes fotos de la ruta pel massís del Montgrí:

Track de referència: