• WIKILOC UES





  • Inscripcions activitats


  • Calendari de Activitats

    Dilluns
    Dimarts
    Dimecres
    Dijous
    Divendres
    Dissabte
    Diumenge
    0 activitats,
    0 activitats,
    1 activitat,
    Senders km 0.- Font de la Budellera i els vivers de Can Borni (anul·lada)
    1 activitat,
    Presentació del llibre ‘Sant Llorenç del Munt [Una biografia], de Vicenç Villatoro
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    1 activitat,
    2 activitats,
    Vídeo.- UNICA 2025 – Internacional
    0 activitats,
    1 activitat,
    3 activitats,
    Muntanya.- Portada del Pessebre
    Natura.- La Serra de l’Ataix
    Escola de Muntanya.- Curs d’alpinisme N1
    5 activitats,
    Senders.- de mar i muntanya: del Puig de les Cadiretes a Tossa de Mar
    0 activitats,
    1 activitat,
    Xerrades obertes sobre temes de muntanya.- 12 Itineraris geològics pel Parc de Sant Llorenç del Munt i l’Obac
    2 activitats,
    Les excursions del dimecres.- Aiguafreda i la muralla de Montgròs
    2 activitats,
    Presentació del llibre “Encontres amb l’escurçó” d’Albert Masó Garcia
    Trekkings 2026, reunió informativa Caminant per Sierra de Guara i Caminant per Luchon (Occitània)
    0 activitats,
    2 activitats,
    Escola de muntanya.- Curs d’alpinisme N1+N2
    2 activitats,
    Marxa Nòrdica.- Matinal de Nadal
    1 activitat,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    1 activitat,
    Marxa Nòrdica.- Matinal de cap d’any
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
Home / Esquí / Esquí de Muntanya / Nocturna a la Tossa d’Alp

Nocturna a la Tossa d’Alp

El passat dissabte 19 de gener de 2019 vàrem fer la primera sortida de la temporada a la Tossa d’Alp. En espera de millors condicions vàrem ajornar la sortida a Tavascan i aprofitant la lluna plena vàrem fer la ja tradicional pujada a la Tossa, recès al refugi del Niu de l’Àliga i baixada nocturna amb sopar al Pla de Masella.

Amb sortida a les 14:45 i algun retard, 19 participants vàrem enfilar les pistes de Masella en una tarda asoleiada i freda amb poc vent. Aribats a l’estació superior del telecabina, el termòmetre marcava ja -8ºC mentre el sol començava a marxar. En aquest punt vàrem desviar-nos cap al sud per evitar les pistes i fer el darrer tram fins el refugi Niu de l’Àliga per terreny verge sobre neu dura o gelada amb alguna que altra relliscada.

Un cop al refugi tothom intentava fer-se un lloc vora l’estufa, que un cop alliberada dels okupes va esdevenir territori UES per uns minuts, els necesaris per entrar en calor, fer uns ganyips i equipar-nos de nou pel descens.

Un cop a fora, ens esperava una nit clara i una lluna resplandent. Tot parant molta atenció a les màquines que estaven treballant, vàrem iniciar el descens. Els primers girs a les fosques amb la llum del frontal es fan estranys, però poc a poc el grup agafa soltura i velocitat.

De tant en tant ens anem replegant i finalment decidim apagar frontals i fer el darrer tram a la llum de la lluna, gaudint de sensacions difícils de descriure. Sota els nostres peus la neu es deixa sentir, esquí al tacte amb la Cerdanya il·luminada al davant.

Arribem a la segona part de l’experiència, les pistes il.luminades de Masella on gaudim desmesuradament d’una neu excel·lent i de baixades de vertígen.

I per acabar d’arrodonir la jornada, un bon sopar al restaurant de les pistes ens estava esperant per recuperar forces i comentar la sortida.

Varem participar Ramon, Santi,  Joan, Pepi, Miquel, Elisenda, Clara, José Angel, Josep Maria, Marc, Anna, Albert, Eric, Raquel, Isabel, Albert L. , Xavier, Judit, Issa, Oriol, Albert F. i Mercè