• WIKILOC UES





  • Inscripcions activitats


  • Calendari de Activitats

    Dilluns
    Dimarts
    Dimecres
    Dijous
    Divendres
    Dissabte
    Diumenge
    1 activitat,
    2 activitats,
    Xerrades obertes sobre temes de muntanya.- Elements d’interès fora dels camins montserratins habituals
    2 activitats,
    Vídeo.- Cicle força Itàlia. 2a sessió
    2 activitats,
    ANUL·LAT. Taller.- Climateri. Cuidar-me avui per envellir millor.
    Caminades Slow
    Caminades Slow
    1 activitat,
    2 activitats,
    Muntanya.- Llacs Bulloses
    3 activitats,
    0 activitats,
    1 activitat,
    2 activitats,
    1 activitat,
    Caminades Slow
    Caminades Slow
    0 activitats,
    4 activitats,
    Esquí de muntanya.- Nocturna a sopar al Niu de l’Àliga, Masella
    Natura.- El secret de les fonts perpètues
    2 activitats,
    Les dones fem camí, caminada 8M
    0 activitats,
    3 activitats,
    Caminades saludables +60 matinal.- Vall del Llobregat: del Burés a Monistrol de Montserrat
    2 activitats,
    Natura.- Natura entre setmana
    2 activitats,
    Caminades Slow
    Caminades Slow
    1 activitat,
    Divendres culturals.- Les llengües de Miquel Martí i Pol (recital)
    2 activitats,
    2 activitats,
    Esquí de muntanya.- Puig de Nou Creus i Vall de Carança
    1 activitat,
    2 activitats,
    Cafès Científics.- L’organització del sistema sanitari públic i privat
    1 activitat,
    Les excursions del dimecres.- La fageda d’en Jordà, el castell de Colltort i Santa Pau
    2 activitats,
    Natura.- La Matagalls – Montserrat poc a poc, xerrada introducció
    Caminades Slow
    Caminades Slow
    0 activitats,
    4 activitats,
    4 activitats,
    0 activitats,
    4 activitats,
    Xerrades obertes sobre temes de muntanya.- Meteopirineus
    2 activitats,
    Natura.- El Regadiu del Poal
    Mou-te, fes salut.- Xerrada: El Cos en moviment: esport conscient i energia vital.
    2 activitats,
    Presentació del llibre ‘Curses i marxa. Els inicis de la competició de muntanya a Catalunya’
    Caminades Slow
    Caminades Slow
    0 activitats,
    2 activitats,
    BTT.- Volta pel Cadinell i Els Cloterons
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
Home / Notícies / RESUM XERRADA OPENSTREETMAP

RESUM XERRADA OPENSTREETMAP

El passat dimarts, 16 de novembre, va tenir lloc una nova presentació del cicle de Xerrades obertes sobre temes de muntanya i tecnologies aplicables a muntanya (Mountain Open Talks), corresponent al 4rt trimestre de 2021. En aquesta presentació vam comptar amb la col·laboració del Jaume Figueras, de la comunitat catalana de l’OSM, del Victor Ferrer, dissenyador i responsable de Topotresc, i amb en Manuel Barcia, soci de la UES. Entre tots tres ens va fer una presentació de l’OpenStreetMap, el primer mapa col·laboratiu d’abast mundial .

En aquesta xerrada hi va haver una audiència de 47 participants que van seguir les explicacions del Jaume Figueras, el Victor Ferrer i el Manuel Barcia. Tot seguit fem un petit resum de la xerrada. Al final de la pàgina teniu l’enllaç al vídeo de tota la xerrada que estarà disponible al canal de YouTube de la UES els propers 15 dies.

  1. En Jaume Figueres va fer una presentació general de l’OSM, indicant les característiques més importants del mapa així com la manera com es defineixen els diversos elements que formen part del mapa. Va animar l’audienència a col·laborar en el mapa i va mostrar, com exemple, el mapa que estan elaborant al Centre Excursionista de Terrassa del Parc Natural de Sant Llorenç i Serra de l’Obac. En l’enllaç següent podeu accedir a la presentació del Jaume:
  2. En Victor Ferrer va presentar el seu projecte Topotresc, un servei de mapes orientat a senderisme i activitats de muntanya. Estan especialment detallats elements com ara els senders amb diversos nivells de dificultat, cims, refugis, fonts, coves, llacs, glaceres, etc.
    En la versió actual cobreix tot el Pirineu i Catalunya i ha estat creat a partir de les excel.lents dades geogràfiques del projecte OpenStreetmap. Les corves de nivell d’alta resolució i l’ombrejat del relleu han estat generats a partir les dades d’elevació del ICGC i el CNIG. A continuació podeu veure una còpia de la presentació del Victor:
  3. Finalment, en Manuel Barcia, com a usuari avançat i editor del mapa d’OSM, ens va mostrar diversos recursos que utilitzen OSM i que poden ajudar-nos a millorar la nostra experiència en el disseny de tracks per a excursionisme. En les dues imatges següents trobareu els recursos que el Manuel considera més interessant per assolir aquesta tasca.

En l’enllaç següent podeu seguir tota la xerrada al canal de la UES a YouTube: