• Inscripcions activitats

• « 05/2024 » loading...
    Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
Home / Muntanya / 01/07 EL VULTURÓ O PUIG DE LA CANAL BARIDANA (2649 m)

01/07 EL VULTURÓ O PUIG DE LA CANAL BARIDANA (2649 m)

Proposem una interessant excursió per la Serra del Cadí recorrent dues de les seves canals més populars, la Baridana i la del Cristall.

A continuació teniu l’anunci de la sortida:

Sortim del Coll del Pallers, a uns 600 metres d’Estana, on hi ha un aparcament. D’allà mateix surt un camí, marcat com a GR, en direcció al poble del Querforadat. El camí comença baixant; després va pujant i baixant mentre travessa diversos torrents que baixen del Cadí. Quan ja estem molt a prop del Querforadat deixem el GR, que baixa en direcció al poble, per agafar un altre camí, inicialment una petita pista, que puja en direcció a la Canal Baridana que ja veiem cap el sud. El camí, més endavant, es converteix en un corriol amb alguns trams desdibuixats. Hi ha forces fites que ens ajuden a orientar-nos en els punts confusos. Arribem al Coll de Josana, un petit prat entre boscos amb grans vistes de la muralla rocosa del Cadí. Poc més endavant arribem al Coll superior de Josana, semblant a l’anterior. Pugem una mica més pel camí del bosc fins a arribar a l’inici de la tartera de la Canal Baridana.

Es tracta d’una tartera enorme per la que cal pujar gairebé tot sense camí superant uns 450 metres de desnivell. L’ascensió és penosa i fatigosa: al principi hi ha blocs més grans per on podem pujar amb certa facilitat, com si fos una escala. Més endavant desapareixen les pedres grans i cal pujar per la graveta amb fort pendent. Cal anar buscant els millors passos però no n’hi ha cap d’especialment fàcil. Finalment arribem al Coll de la Canal Baridana, un rabeig de pau després de la penosa pujada per la tartera. Trobem al mateix coll les marques del GR 150.1.

Des del coll ja veiem, força a prop, el cim allargat del Puig de la Canal Baridana. Pugem directament, deixant de banda el GR, i en pocs minuts arribem al cim del Puig de la Canal Baridana o Vulturó (2.653 m), punt culminant de la Serra del Cadí. Des d’aquest mirador privilegiat veiem el Pedraforca, el Port del Comte i tota la Cerdanya. També veiem la continuació del nostre camí pels còmodes prats superiors sobre la muralla rocosa del Cadí.

Baixem fins a trobar el GR de nou (poc marcat) i seguim sobre la muralla. Arribem a la sortida de la Canal de l’Ordiguer on, traient el cap, veiem a vista d’ocell l’enorme barranc que forma aquesta canal. Més enllà ens apartem una mica del camí per pujar al cim del Puig de la Canal del Cristall (2.586 m), un cim de poca prominència marcat amb una creu de ferro. Baixant per l’altra banda arribem en poc temps al coll de la Canal del Cristall. Deixem el GR, que segueix planejant sobre la muralla cap al Pas dels Gosolans, i comencem a baixar per la Canal del Cristall. És un PR (PR C-121) marcat amb les característiques pintades blanques i grogues. El descens és penós perquè en alguns trams el camí està desdibuixat, però després d’haver pujat la Canal Baridana ens semblarà fàcil.

Finalment arribem a Prat de Cadí, un altre recés de pau on podem descansar contemplant la muralla del Cadí amb una visió directa de la Canal del Cristall, que des d’aquí sembla molt més difícil del que és realment. Travessem el prat i prenem un ample camí, marcat encara com a PR, que ens condueix sense cap dificultat al punt de partida al Coll de Pallers.