• Inscripcions activitats

Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
Home / Muntanya / 03/04 VF BARRANC DE LA FOIX I VF TORMO DE LA MARGARIDA

03/04 VF BARRANC DE LA FOIX I VF TORMO DE LA MARGARIDA

V. F. Barranc de la Foix i V. F. Tormo de la Margarida.

Consulteu el cartell per veure la informació de la sortida:

DESCRIPCIÓ

Proposem fer aquestes dues ferrades al municipi de Tivissa. Les dues són fàcils, més o menys K2, però unes grapes molt primes, i en algun punt molt separades, les fan poc indicades per a no iniciats, però no impossibles.

La via ferrada del Barranc de la Foix té 580 metres de longitud de recorregut equipat, dividits en quatre trams, amb un desnivell de 165 metres. La longitud total de la via i el retorn és de poc més de 4 Km.

La via ferrada del Tormo de la Margarida té 200 metres de longitud de recorregut equipat, dividits en dos trams de 60 i 30 metres, amb un desnivell de 80 metres. La longitud total d’aquesta via inclòs el retorn és d’1,5 Km. Al final d’aquesta via ferrata hi ha un desplomat especialment dificultós (+ o – K4) pel tipus de grapa prima i posada en vertical, que fa de mal agafar i rellisca. Però es pot evitar agafant l’escapament allí mateix i que porta al final d’aquest desplom que coincideix amb el final de la via.

Les dues ferrades es poden fer per separat, però aquest cop les farem juntes per poder gaudir del collet de Tormos i La Llena. L’estadística ens  dona un temps total de 3h i 30’, dels quals en moviment son menys de 2h. La distància total és de 5,3 Km. La cota de sortida va de 298 metres arribant als 554 metres, amb un desnivell acumulat de 330 metres. Inicialment el cable de vida passava per l’interior dels esglaons, però quan es va rehabilitar ja es va fer amb punts d’ancoratge pel costat.

ITINERARI

S’accedeix al poble de Tivissa per la C44 i, a l’entrada, ens desviem a l’esquerra cap a l’avinguda de la Foix on podrem aparcar allí mateix. Al final arribarem pel carrer que tenim davant que és l’avinguda de Catalunya.

Començarem per la via ferrada del Barranc de la Foix. Del vehicle caminarem cap al final del carrer de la Foix i agafarem un camí que no està senyalitzat. Dels tres que hi ha, el del mig que continua recte. Uns metres mes enllà veurem un pal indicador de la via cap a la dreta. Doncs abans d’arribar-hi hem d’agafar el camí cap a la dreta. Un cop estem ja al barranc, es tracta d’anar remuntant-lo sense deixar-lo i ens portarà, en poc menys de deu minuts, a l’inici. Allí comencem el primer dels seus trams i el més llarg i vertical. Les grapes es troben separades però sempre hi ha algun punt a la paret per poder anar progressant amb seguretat i còmodament. El segon tram és molt curt i s’inicia en un toll sec, amb una cadena i alguna grapa. El tercer tram és d’una paret inclinada on hi ha el cable de seguretat i el quart tram és amb grapes. Recordeu que encara que no es vegi la continuació, únicament es tracta de seguir el barranc.

Finalitzada la via, seguim una estona i hem d’estar pendents de desviar-nos a la dreta del camí. Ens pot guiar una reixa de ferro rovellat tirat per terra. D’allí anirem cap un bancal de marges que el pujarem per la seva dreta fins al final. Arribarem a la senyalització que ens durà al camí de La Llena, per continuar cap al poble de Tivissa vorejant un repetidor. Seguim baixant el camí vell, seguint el primer indicador a l’esquerra de la ferrada del Tormo de la Margarida (allí és per on tornarem a passar després) i finalment el segon indicador cap a l’esquerra de la mateixa via ferrada.

Des d’allí ja comencem la via. Pujem pocs metres l’aproximació i de seguida ens la trobem. Tot i ser més curta que l’anterior, ja veurem que la dificultat és lleugerament superior. Hi ha l’atractiu afegit que durant tota l’estona tenim el poble a la nostra esquena. El primer tram és vertical, també amb grapes primes i separades fins al punt que sembla que en falti alguna. No us preocupeu ja que la paret ens ofereix bons punt de pressa, per mans i peus. Després d’això comença el segon tram quasi horitzontal, primer sense i després amb cable de vida, que ens porta al desplom. Sembla més senzill del que realment és, pel tipus i disposició de les grapes. També es pot fer assegurant-se amb corda, ja que al final hi ha una argolla per muntar un assegurament o un ràpel. Per a qui no ho vegi clar, pot continuar per l’escapament de l’esquerra, equipat, que porta al final. Ja finalitzat el segon tram, se segueix la carena cap el pal de llum i desfem el camí de baixada al poble, passant de nou pel desviament de la via ferrada i d’allí a l’avinguda de Catalunya.