• WIKILOC UES





  • Inscripcions activitats


  • Calendari de Activitats

    Dilluns
    Dimarts
    Dimecres
    Dijous
    Divendres
    Dissabte
    Diumenge
    0 activitats,
    0 activitats,
    1 activitat,
    Senders km 0.- Font de la Budellera i els vivers de Can Borni (anul·lada)
    1 activitat,
    Presentació del llibre ‘Sant Llorenç del Munt [Una biografia], de Vicenç Villatoro
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    1 activitat,
    2 activitats,
    Vídeo.- UNICA 2025 – Internacional
    0 activitats,
    1 activitat,
    3 activitats,
    Muntanya.- Portada del Pessebre
    Natura.- La Serra de l’Ataix
    Escola de Muntanya.- Curs d’alpinisme N1
    5 activitats,
    Senders.- de mar i muntanya: del Puig de les Cadiretes a Tossa de Mar
    0 activitats,
    1 activitat,
    Xerrades obertes sobre temes de muntanya.- 12 Itineraris geològics pel Parc de Sant Llorenç del Munt i l’Obac
    2 activitats,
    Les excursions del dimecres.- Aiguafreda i la muralla de Montgròs
    2 activitats,
    Presentació del llibre “Encontres amb l’escurçó” d’Albert Masó Garcia
    Trekkings 2026, reunió informativa Caminant per Sierra de Guara i Caminant per Luchon (Occitània)
    0 activitats,
    2 activitats,
    Escola de muntanya.- Curs d’alpinisme N1+N2
    2 activitats,
    Marxa Nòrdica.- Matinal de Nadal
    1 activitat,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    1 activitat,
    Marxa Nòrdica.- Matinal de cap d’any
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
    0 activitats,
Home / Xerrades APP de muntanya / Els dinosaures de Catalunya, una finestra al passat

Els dinosaures de Catalunya, una finestra al passat

Seguint amb el cicle de Xerrades obertes sobre temes de muntanya i tecnologies aplicables a la muntanya (Mountain Open Talks), corresponent al primer trimestre del 2023, comptarem amb la parrticipació del Dr. Bernat Vila, paleontòleg de l’Institut Català de Paleontologia “Miquel Crusafont” que ens oferirà la xerrada que porta per títol Els dinosaures de Catalunya, una finestra al passat.

En Bernat Vila i Ginestí va néixer a Sabadell el 1980, és llicenciat en Geologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i Doctor en Ciències per la Universitat Autònoma de Madrid. Actualment és investigador Postdoctoral del Grup de Recerca de Faunes del Mesozoic de l’Institut Català de Paleontologia “Miquel Crusafont”. La seva principal línia de recerca és l’estudi dels vertebrats continentals del Mesozoic amb especial interès per la taxonomia, sistemàtica i paleobiologia del grup dels dinosaures sauròpodes.

La xerrada versarà sobre el registre fòssil de dinosaures que tenim a Catalunya, únic i de gran rellevància mundial. Es detallaran les tècniques que permeten als paleontòlegs recuperar la informació a partir dels fòssils i exposarà l’estat de coneixement que permet desxifrar com van viure els últims dinosaures europeus.

Oscar Sanisidro /Institut Català de Paleontologia

Bernat Vila /Institut Català de Paleontologia


Per rebre puntual informació, subscriviu-vos a l’inici de la pàgina. Per a inscripcions fora de plaç contacteu amb la secretaria de la UES, per telefon (93 725 87 12) o per e-mail (info@ues.cat).