• « 12/2019 » loading...
    Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
Home / Espeleo Club

Espeleo Club

No hi ha activitats programades en aquest moment.

Clica aquí per anar al blog de la secció

L’equip de TPV de l’ECS-CGLL aconsegueix 25 medalles a Mondoñedo.

El passat cap de setmana 12 i 13 d’octubre es va celebrar a Mondoñedo (Lugo) el Campionat Nacional de TPV 2019, amb la participació de deu esportistes de l’Espeleo Club Sabadell/Club Gimnàs Llenas. L’excel·lent actuació els va permetre guanyar 23 medalles individuals i dues per equips.

Pel que fa les proves individuals, velocitat, resistència i circuit individual, les més petites de l’equip sabadellenc, les alevines  Narel i Vera Ortiz, van obtenir un total de cinc medalles, tres d’or per Vera i dues de plata per Narel.

En categoria infantil femení, Núria Teixidor va fer-se amb la medalla d’or a circuit i la de plata a velocitat i resistència, mentre que Candela Ortiz va penjar-se l’or a velocitat i resistència i la plata a circuit.

En categoria infantil masculí, Alex Andrés va quedar primer classificat en velocitat i resistència i plata en circuit.

En la categoria de Majors masculí, Sergi Gago va quedar tercer classificat en les tres proves, mentre que en Majors femení, Mireia Flores va ser la primera classificada en resistència i segona en circuit i en Velocitat.

En la categoria veterans, Jose Ortiz va pujar al punt més alt del podi en resistència, i va ser plata en velocitat i bronze en circuit.

Pel que fa a les proves d’equips, a la prova d’autosocors, Mireia Flores fent parella amb Sergi Gago va aconseguir la medalla de plata amb categoria Majors amb un temps de només 2’ 02’’, mentre Manel Llenas, fent parella Raquel Hernández, va aconseguir l’or en Veterans.

Finalment en la classificació de circuit per equips, l’equip sabadellenc va ocupar la quarta posició.

Més informació al web de la Federació Catalana d’Espeleologia

El passat cap de setmana, dies 13 i 14 de Juliol, es va celebrar a Corbera de Llobregat el XIV Campionat de Catalunya de TPV (Tècniques de Progressió Vertical) amb la participació de diversos grups de tot l’estat: Terrasub de la Rioja, G.E.M. de Madrid, G.E.R.S. de Sant Andrés Arenal, AET de Tarragona, Talaia de Vilanova i E.C. SABADELL – C.G. LLENAS.

L’E.C.S.-C.G. Llenas va obtenir molt bons resultats a la competició, obtenint un total de 22 medalles:

Categoria Aleví: Narel Ortiz, de monés 7 anys, va obtenir tres medalles d’or en les proves de velocitat, resistència i circuit, de mostrant la seva destresa en les tècniques de progressió.

Categoria Infantil masculina: Àlex Andrés (ECS-CGLL) va obtenir tres ors en les tres proves.

Categoria Infantil femenina:  en circuit: 1a posició per Núria Teixidor (ECS-CGLL), 2a per Candela Ortiz (ECS-CGLL) i 3a Vera Ortiz (ECS-CGLL). En velocitat: 1a Candela Ortiz, 2a Vera Ortiz i 3a Núria Teixidor. En resistència: 1a Candela Ortiz, 2a Vera Ortiz i 3a Núria Teixidor.

Categoria Majors femenina: en circuit: 1a posició, Mireia Flores (ECS-CGLL), 2a Viktoriya Dzyanko (GEM). En velocitat i resistència: 1a Mireia Flores (ECS-CGLL). 2a Viktoriya Dzyanko (GEM).

Categoria Majors masculina: En circuit: 1r David Martín (GEM), 2n Maksym Régner (GEM) 3r Sergi Gago (ECS-CGLL). En velocitat: 1r Maksym Régner (GEM), 2n David Martín (GEM) i 3r Xavier Oller (ECS-CGLL). En resistència: 1r David Martín (GEM), 2n Maksym Régner (GEM) i 3r Xavier Oller (ECS-CGLL).

Categoria Veterans B masculina: En Velocitat: 1r José Miguel Soto (TerraSub) i 2n José Ortiz (ECS-CGLL).

Finalitzant amb la prova d’autosocors, la parella guanyadora va ser Mireia Flores i Manel Llenas, amb un temps d’1’21”.

Molt bon dia!!

Hem tornat a fer una sortida amb les noies i nois de l’equip de competició de TPV de l’Espeleo Club Sabadell – Club Gimnàs Llenas. Aquest cop, la cavitat triada ha estat l’avenc dels Esquirols, a Vallirana.

Al matí, un grup ens vam avançar per anar instal·lant la cavitat. D’aquesta manera quan van arribar els més petits ja teníem tot preparat (o el més preparat possible). Vam equipar dues vies paral·leles fins a la Sala Blanca, obtenint d’aquesta manera 3 pous que van permetre que els nois arribessin fins allà on estiguessin preparats.

Detall de la topografia: marcat en verd les zones fins on es va arribar

El primer pou, de 23 metres el va baixar tothom i, a la seva base, és on vam fer la respectiva foto de grup.

El segon pouet, de 8 metres ens situa a la “Sala de l’Orgue”. Va ser el punt on els monitors van decidir qui continuava i qui es quedava. Amb els noiets que no van anar més enllà ens vam entretenir fent fotos, abans de tornar a ascendir a la superfície.

Una de les noies descendint el petit ràpel que va a parar a la Sala de l’Orgue

Foto abans de començar a pujar

Finalment, els més agosarats i preparats van arribar fins a la sala Blanca. Per arribar-hi cal descendir un pou aeri d’uns 40 metres i, a l’arribar a un replà, fer un segon pouet de 9 metres que ens situa en la anteriorment anomenada “sala Blanca”. El pou de 40 metres, és el més llarg d’aquesta cavitat, i els nois de TPV el van descendir acompanyats en tot moment d’un monitor a la via paral·lela.

Abans d’arribar a la capçalera del pou de 40 metres cal passar aquesta gatera.

Capçalera del pou de 40m, on veiem com inicien el descens.

i cap a fora! aquests nois són uns cracs!!!

Salut i espeleo!!

Bon dia!!

El passat diumenge 10 de febrer de 2019 part de l’equip de competició de TPV (Tècniques de Progressió Vertical) de l’Espeleo Club Sabadell-Club Gimnàs Llenas, vam realitzar una sortida matinal a l’avenc Pompeu Fabra

Un cop al fons, membres de l’Espeleo Club que anàvem ben preparats vam fer l’impensable… una bona xocolata amb xurros!!!

Qui ha dit que fent “espeleo” s’ha de patir? També podem realitzar sortides relaxades amb un bon premi abans de pujar. Seran els xurros i la xocolata el millor menjar d’atac??

A continuació us deixem un vídeo muntatge de la sortida

Salut i Espele!!

Bon dia!!

El passat 3 de febrer de 2018, en un trekking “dominguero” a la Mola vam decidir desviar-nos fins a la cova de Santa Agnès.

Com és habitual, iniciem el nostre recorregut a la Canal de les Bruixes fins arribar a Can Pobla, on empalmem amb el camí dels Monjos. Des d’aquí, al monestir de la Mola.

Powered by Wikiloc

Un cop al cim, decidim apropar-nos fins a la cova de Santa Agnès.

Vam entrar a la cova equipats només amb un frontal, sense casc ni la granota d’espele. La intenció era fer una mica el tafaner. Però guanyar la nostra curiositat i vam anar arrossegant-nos tot el que vam poder, fins que ens va fer por avançar més per si ens donàvem algun cop al cap. Avui era sortida de trekking i no d’espele, però sempre hi ha temps per fer una incursió, la qual va ser una grata sorpresa, per la zona i per la petita cova.

A continuació us deixem unes imatges de l’interior de la cova, amb les basses plenes d’aigua

Ens vam sorprendre molt al trobar dintre de l’aigua moltes larves de salamandra!!. Uns dies després, agents del parc ens van informar que aquesta zona és territori històric de cria de salamandra. A continuació un parell d’imatges mostrant la quantitat de larves que vam veure i el detall d’una d’elles

Vam acabar la jornada tornant al pàrquing on havíem deixat el cotxe baixant per la Canal de l’Abella

Powered by Wikiloc

Salut i Muntanya!!

Espeleo Club Sabadell

Nou curset d’espeleologia aquest any!!

Si voleu iniciar-vos al món de l’espeleologia no ho dubteu i apunteu-vos-hi! Del 24 d’abril al 5 de maig

/ Espeleo Club

Hola!!

Avui, últim dia de l’any, membres de l’Espeleo Club Sabadell hem decidit baixar a l’avenc del Club a fer un esmorzar especial per tal d’acomiadar-nos d’aquest 2018 que tantes aventures ens ha portat i que ja s’acaba. No ens ho hem pensat gaire i, després de preparar un termo amb una bona xocolata calenta, hem fet una parada tècnica a una xurreria de Sabadell i ens hem muntat una xocolatada amb xurros a -50m de profunditat a l’avenc del Club, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt.

D’aquesta manera, sense voler-ho, hem iniciat una nova tradició dintre de la secció, el 1r esmorzar de final d’any al fons d’un avenc. Val a dir que d’aquesta manera no ens sentim tant malament per haver fet un tiberi tant calòric, ja que volem pensar que al pujar els 50m de pou haurem cremat alguna caloria de les que hem gaudit tant al introduir-nos a la boca.

A continuació us deixem amb alguna foto per tal de motivar-vos a assistir a la propera trobada xocolatera de la secció.

20181231_105501

les porres! que bones!!

20181231_105505

la unió perfecta

20181231_110527

deu ser per estar fent espele, però aquesta té forma de sifó

20181231_111007

la demostració de que tot estava molt bo

Que acabeu de passar molt bona nit de cap d’any!! Ens veiem en un 2019 amb molta Espele i aventures diverses!!

Espeleo Club Sabadell – Subsecció xocolatera

Bon dia!!

El passat diumenge 16 de desembre de 2018, gairebé tot l’equip de competició de TPV (Tècniques de Progressió Vertical) de l’Espeleo Club Sabadell-Club Gimnàs Llenas, juntament amb la seva entrenadora, vam anar a la cova del Manel per tal de que els més joves, i no tant joves, tinguessin un primer contacte en una cavitat horitzontal.
Les noies i nois més grans van ser els encarregats de guiar tot el grup per dintre de la cavitat, orientant-se fent servir les topografies de la cova que tenien al seu abast (adjuntada a sota d’aquestes línies), mentre que els més petits anaven guiats de mà de l’entrenadora.

Cova del Manel, t. m. Matadepera, Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i Serra de l’Obac

Es va tractar d’una jornada divertida i que tothom va gaudir, des del més grans al més petits i que de ben segur animarà a participar en més sortides.
A continuació unes fotos de la jornada:

Espeleo Club Sabadell

Membres de l’EspeleoClub hem aprofitat aquest pont de Tots Sants per fer una passejada fins a l’Avenc de la Codoleda, situat al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt.

Va fer molt bon dia, i ens van acompanyar molt bones vistes del massís de Sant Llorenç.

La cavitat té dues entrades, una a nivell del sòl (cota 0m) per la qual entres arrossegant-te, i la boca com a avenc que inicia el descens a partir de la cota -11m fins a fer fons a uns -20m.

Aquesta boca és una mica estreta i dificulta una mica l’entrada a una gran sala. El descens es totalment aeri i es fa amb vistes a una gran colada de l’estil de la llengua de gat que hi ha a Pouetons (Montserrat).

Com l’entrada a l’avenc està molt propera al camí, cridàvem l’atenció dels excursionistes que s’apropaven a preguntar i observar el que fèiem.

Un cop a l’interior també hi havia gent que treia el cap, preguntant-nos si estàvem bé, quina profunditat tenia allò o de quina manera sortiríem d’allà. Quan responíem les seves preguntes ens responien amb un “quina por”

Foto de la boca, hi ha spits per fer un passamà fins a l’entrada i un cop a dintre hi ha l’opció d’utilitzar parabots per tal d’iniciar el descens.

Cal a dir, que a alguns se’ns va fer més complicat entrar per aquesta boca que sortir-ne després. Tot i que va haver de tot i altres van entrar molt fàcilment però sortir ja va ser més complicat.

Vista de la colada i la boca d’entrada des del fons de l’avenc

La cavitat es molt humida, regalima constantment aigua del sostre i les parets, degut a les pluges del últims dies que han fet que moltes fonts del parc s’activessin.

Un petit bassal amb aigua

Antigament, per poder arribar al nivell -0m calia escalar una paret que estava equipada amb uns ferros per poder fer d’aquesta manera una petita travessia, però al 2016 companys del GES Terrassa els van tallar. Deixo enllaç a la notícia

Aquests ferros, a banda de ser una ajuda per fer l’escalada d’uns 10m, també eren un perill i si queies podien ser més perillosos que una altra cosa. De fet, hi ha notícies de que un noi de Terrassa va tenir un accident molt greu degut a aquests ferros.

Actualment hi ha una corda fixa equipada per poder remuntar aquesta escalada. Cal a dir que en els primers metres de l’ascens cal passar un nus realitzat per aïllar una petita zona de la corda que s’havia fet malbé. A més, la humitat que presenta la cavitat sembla que ha rovellat al menys un dels parabolts que equipen aquest ascens.

Imatge feta en els primers metres, des de l’entrada superior

La part superior de la cavitat presentava moltes formacions o espeleotemes, que li donen un gran atractiu.

EspeleoClub Sabadell

El passat divendres 12 d’Octubre de 2018, membres de competició de TPV (Tècniques de Progressió Vertical) de l’Espeleo Club Sabadell – Club Gimnàs Llenas, juntament amb la seva entrenadora i membres de l’Espeleo Club vam realitzar una visita a l’avenc de Sant Marçal.

Aquesta cavitat, amb una profunditat màxima de -121m, se situa a les muntanyes de l’Ordal i pertany al terme municipal d’Olesa de Bonesvalls.

La visita va ser molt profitosa i tots vam gaudir de les seves instal·lacions, pèndols, formacions… a més, vam poder observar un sac d’ous de les aranyes que habiten la primera zona de la cavitat (Meta sp.)

També cal a dir, que aquest avenc té un caché, que aquest cop si que vam aconseguir trobar a la zona on indicaven que estava, a diferència del que va passar en l’anterior sortida a l’avenc de Morgan i Comas, on no vam aconseguir trobar-lo.

A continuació us deixem amb un vídeo de la sortida!