• Inscripcions activitats

Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
Home / Muntanya / RESUM DE LA SORTIDA AL PIC DE COSTA CABIROLERA

RESUM DE LA SORTIDA AL PIC DE COSTA CABIROLERA

El Pic de Costa Cabirolera és un cim de la Serra del Cadí, al Prepirineu català. És el més alt del Berguedà i de la província de Barcelona amb 2.604 metres d’altitud. Aquest cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC. És el límit comarcal entre l’Alt Urgell, el Berguedà i la Cerdanya, el provincial entre Barcelona i Lleida i el regional entre la Catalunya Central i l’Alt Pirineu i Aran, (Pic de Costa Cabirolera a la Viquipèdia).

En un dissabte esplèndid de tardor, ni fred ni calor, 13 excursionistes ens hem trobat de bon matí a Sabadell per dirigir-nos cap el Berguedà. A la carretera ja hem començat a veure els nombrosos cotxes que es dirigien cap el Pirineu. És època de bolets. Per l’eix del Llobregat, enfilem la carretera B-400 en direcció a Saldes. A les vores, nombrosos cotxes aparcats. Cal sortir d’hora a plegar (o caçar) els rovellons, pinetells, llanegues,… Parem al forn El Roure de Saldes per esmorzar: coca, entrepans i begudes. Cal anar preparat per a la jornada de muntanya!

Seguim per la pista del Mirador de Gresolet. De nou nombrosos cotxes aparcats a les voreres i a l’aparcament del Mirador. Fa un bon dia per gaudir de la muntanya! Seguim per la pista en direcció al coll de les Bassotes on aparquem els cotxes. Cap el nord ja s’albira la silueta del pic de Costa Cabirolera, al sud, la cara nord del Pedraforca i, a l’oest, la vall de Cerneres. Ens fem una foto de grup i comencem la forta pujada per la costa en direcció al Prat Llong.

A la punta oest de la Serra Pedragosa trobem el corriol que baixa fins la Coma del Cortils. La primera part de la baixada, amb molta pedra solta i en fort pendent. Més avall es suavitza fins arribar al fons de la vall. A la vora de la font del Cortils mengem i bevem una mica abans d’enfilar la pujada fins el cim. Ara seguim el GR 150.1 fins la tartera que, força descomposta, ens mena al pas del Cabirol. Deixem el GR, que segueix la carena, i ens desviem cap el nord, per un pendent més suau, fins al cim del Costa Cabirolera, punt culminant de la nostra excursió.

Una lleugera brisa manté l’atmosfera nítida. Els experts i coneixedors de les muntanyes que ens envolten ens donen una lliçó de geografia: al sud, el Pedraforca, darrera, la Serra d’Ensija; a la vall, Gósol, al peu de la serra del Verd i, més enllà, el Port del Comte i l’estació d’esquí de Tuixent-La Vansa. Més al fons, s’albira el Montseny, la Mola i Montserrat. Al nord, tota la vall del riu Segre, la Cerdanya -amb la vall de la Llosa que s’enfila fins la Portella Blanca-, les muntanyes d’Andorra i, al fons, els cims més alts del Pirineu.

Mengem i bevem una mica, fem les fotos de rigor i desfem el camí fins el pas del Cabirol. Ara, però, no tornem pel GR sinó que seguim baixant per la vora de la cinglera, en direcció sud-oest, fins un collet que ens permet girar al nord i baixar cap a la Coma dels Cortils. Seguim baixant en direcció sud-oest en direcció al torrent del Cortils. Abans d’arribar-hi, però, en un pla, dinem. Després de dinar, baixem fins el torrent que seguim en direcció sud fins que trobem un corriol, a l’esquerra, que s’enfila pel cingle fins el bosc. El corriol no és molt fresat però hi ha algunes fites que ens ajuden a seguir el camí. Tornem a la punta del Prat Llong i ens dividim en dos grups. Uns baixen directament per la costa del Prat Llong i, el altres, es dirigeixen més a l’esquerra tot cercant el camí de pujada. Més avall ens retrobem els dos grup i seguim el camí fins l’aparcament.

Satisfets per l’esforç i el bon dia que hem tingut, ens dirigim cap a Saldes per celebrar l’esplèndid dia de muntanya. La Plaça del Pedraforca és plena de gom a gom. Es l’hora de la sobretaula i els bars i restaurants estan plens d’excursionistes i boletaires. Seiem davant de l’Arc Bar, prenem una beguda i ens expliquem històries i anècdotes. Ens acomiadem fins la propera tot desitjant-nos una bona tornada.

Podeu veure l’àlbum d’una selecció de fotos i vídeos clicant sobre la imatge.

PIC DE COSTA CABIROLERA

I un resum de l’excursió en 1 minut:

Relive ‘Costa Cabirolera amb la Secció de Muntanya UES’

Finalment, podeu veure el track de la ruta clicant sobre l’imatge.